Popis návěsu:
Návěs je určen k přepravě dřevní hmoty od délek 2m. Svařovaný rám je zhotoven z kvalitních svařovaných nosníků v provedení lomeném s výhodou snížení těžiště a nakládací výšky, zlepšení jízdních vlastností a zvýšení ložného objemu.Ochranné přední čelo návěsu je určeno pro vozidla, která přepravují tyčovitý materiál ( klády ) nebo pro návěsy bez HNJ v přední části.
Tři nápravy SAF (alternativně BPW), jsou osazeny vzduchovými pérováním a pneumatikami 385/65 R 22,5″ v jednomontáži. První a třetí náprava jsou zvedací ovládané přímo na návěsu nebo z kabiny tahače. Brzdový systém je vybaven EBS s počitadlem ujetých kilometrů. Tříosé návěsy s nápravami SAF nebo BPW jsou standardně vybaveny 22″ kotoučovými brzdami. Na přání je možno montovat zařízení pro kontrolu zatížení náprav.
Nástavbu tvoří 6 – 10 oplenů s klanicemi ALUCAR (alternativně ExTe nebo TOM). Opleny TOM jsou ocelové, ostatní opleny mohou být hliníkové, ocelové nebo ocelové s hliníkovými klanicemi. Dva, případně tři opleny vpředu jsou pevnou součástí rámu, zbývající opleny jsou uloženy kluzně. Opleny s kluzným uložením v zadní části návěsu mohou být posouvány hydraulickým systémem ovládaným z místa obsluhy hydraulické ruky.
Základní rozměry:
Největší povolená hmotnost | 42 000 kg |
Provozní hmotnost | od 5 150 kg |
Největší svislé stat. zatížení spojovacího zařízení | 18 000 kg |
Největší svislé stat. zatížení spojovacího zařízení | 3x 9 000 kg |
Počet náprav | 3 ks |
Celková délka | 11 450 mm |
Celková šířka | 2 540 mm |
Max. výška včetně nákladu | 4 000 mm |
Vzdálenost návěsového čepu/přední část vozidla | 1 050 mm |
Vzdálenost návěsového čepu/zadní část vozidla | 10 400 mm |
Ložná délka | 11 300 mm |
Ložná šířka | 2 320 mm |
Ložná výška | 2 490 mm |
Výška sedla návěsu | 1 350 (dle tahače) mm |
Výška ložné plochy návěsu | 1 510 mm |
Objem přepravované dřevní hmoty (plnometrů) | 65,3 m3 |